Često postavljana pitanja o knjigovodstvenim programima

Problemi sa instalacijom

Dosad je naš program uspješno prošao desetke tisuća instalacija. Ipak, manji broj korisnika zaluta kod instalacije naših programa, te stekne loš dojam o programu na samom početku. Izlaskom na teren kod par takvih poziva ustanovili smo da je problem isključivo u nestabilnim računalima (operativni sistem nestabilan ili pred raspadom, obično pun virusa, loše održavano računalo i sl.), loše setiranoj mreži (TCP/IP) ili u lošem pristupu instalaciji (površno čitanje uputa ili loše razumijevanje pročitanog). Dosta problema se javlja i kod namještanja malog (pos) printera. Tu se najviše griješi kod odabira emulacije i namještanja kodova (za fino podešavanje treba ipak malo iskustva sa pos printerima, a primjere namještanja imate u uputama). Neiskusni korisnici ponekad instaliraju windows drivere za matrične pos pisače, što je isto greška.
Često već kod skidanja (download) programa zapnu jer imaju prestrogo postavljene sigurnosne postavke (što i nije loše, ali onda treba Tehno stranice staviti pod Trusted sites).

Zato savjetujemo da download i instalaciju prepustite malo stručnijoj i iskusnijoj osobi (barem nekom priučenom informatičaru, susjedu, prijatelju, studentu, kolegi s posla...) te da posvetite više pažnje svojem računalu i sistemu. I svakako skinite (download) i pročitajte detaljne upute za instalaciju i probno pokretanje (na podstranici Download). Isto tako, skinite i osnovne i upute za konkretni program (tj. za najbliži ili jači paket).

Ako unatoč tome ne uspijete, obratite nam se za pomoć. Čak i korisnicima besplatnih verzija pružamo pomoć kod instalacije.

Nova verzija

Ako ste prije imali instaliranu neku od free verzija, nova (i free i comfort) neće raditi (ili će otežano raditi) zbog nesklada izmedju verzija. To se ne dogadja kod comfort programa gdje je uskladjenje izmedju verzija ugrađeno, dok je kod free verzija namjerno isključeno. Znači free verziju možete slobodno koristiti, no prije instalacije nove trebate deinstalirati staru.

Podatke iz  free programa nećete moći koristiti u novoj verziji (osim uz plaćanje konverzije podataka).

Ugrađivanje naprednih modula

Imamo dosta zahtjeva za ugrađivanje naprednih komfornih modula u besplatnu verziju. Da bi smanjili broj takvih zahtjeva, izjavljujemo slijedeće: Ugrađivanja komfornih modula u besplatnu verziju neće biti (čak planiramo neke već ugrađene ukinuti). Smisao besplatne verzije je isprobavanje programa, uhodavanje sa knjigovodstvom i knjiženje manjeg broja (i to jednostavnije) dokumentacije. Za sve ostalo preporučamo naše komercijalne, comfort verzije.

Telefonski kontakt

Mnogi korisnici nas žele telefonski kontaktirati. Na našim stranicama nisu objavljeni telefonski brojevi. Vrlo bi skupo bilo obraditi desetke tisuća free korisnika (uključujući registrirane i neregistrirane). Zato telefone dajemo samo comfort korisnicima (a samo ponekad kompletno registriranim free korisnicima, ako za to postoji potrebe). Na kontakt stranici imate broj mobitela, na koji možete poslati SMS, u slučaju hitne naruđbe. Korisnike gratis verzija upućujemo na korištenje kontakt obrasca. Na sva ozbiljna pitanja odgovaramo u roku par sati.

Prekratke upute

Imali smo nekoliko primjedbi na opširnost uputa. Moramo reći da rađe imamo kraće ali dostatne i razumljive (slikovne) upute, nego oskudan a kompliciran i nerazumljiv program. Viđali smo korisnike koji su se tjednima (i mjesecima) mučili sa glomaznim, nerazumljivim uputama - da bi na kraju odustali od cijelog programa. Mi smo se usmjerili na moćan ali jednostavan i lako razumljiv, intuitivan program. Ipak, i dalje unaprijeđujemo upute, pa ćemo za ljubitelje opširnih uputa imati uskoro integrirane upute, a planiramo i kontekstni help (čisto da budemo u trendu).

Jamstvo na knjigovodstvene programe Tehno

Jamstvo je moguće ugovoriti, ali pod posebnim uvjetima. To ne znači da programi Tehno ne rade ispravno, nego da njihov pravilan rad ovisi i o pravilnom radu računala i sistema. Ako mi ugovorimo održavanje ili nadzor nad održavanjem, onda možemo i dati jamstvo na funkcioniranje programa i potpunu sigurnost podataka. Naši programi rade sa vrlo stabilnom SQL bazom, a podaci su uvijek programski usklađeni (ako su sve programske kontrole uključene). Mrežni rad je potpuno podržan i siguran.

Finko

Lansiranje računa

Kad se računi ne pojavljuju u obračunu PDV-a i glavnim knjigama (GLK ili KPI), nite se aktiviraju ikone za lansiranje (obradu, prijenos) računa, moguće su slijedeće greške u radu:
1. Niste izabrali mušteriju R2 (obrtnik ili slobodno zanimanje), pa ni nemate uključenu knjigu KPI nego glavnu knjigu (jer je izabrana mušterija R1).
2.  Niste zatvorili račune sa plaćanjima (izvodima, blagajnom, gotovinom...).  Čak i kod poduzeća morate zatvoriti (platiti) R2 račune da bi se pojavili u obračunu PDV-a.
Da bi ste riješili ove probleme, potrebno je samo pažljivije proučiti upute.

Knjiženje izvoda 

Kad evidentirate podatke sa izvoda (izbornik Knjige, Plaćanja), unosite ih kako jesu na izvodu. Duguje=Duguje. Okretanje strane izvodi se tek kod kontiranja u GLK (što program radi automatski, a to  ćete i vidjeti na ekranu obrade).
U toku evidentiranja izvoda možete odmah i zatvarati račune (ako na izvodu ima uplata po komitentima). Za to trebate u ekranu unosa stavke izvoda odabrati komitenta, te u odjeljku Zatvaranje odabrati knjigu sa računima. Zatvaranje računa kod poduzeća je nužno radi praćenja uplata po računima (saldakonti). 

Kompenzacije i odobrenja

Kod knjiženja kompenzacija i cesija, koje se ne provode preko žiro računa, potrebno je otvoriti vrstu plaćanja Zatvaranja. Preko te vrste provode se plaćanja računa i kontiranje. Operacija nije objašnjena u uputama, jer ima puno varijanti tog zatvaranja. Najbolje je uhodati takvo knjiženje na probnim podacima, pa ako nešto ostane nejasno, kontaktirati naše savjetnike. Isto tako, potrebno je dobro uhodati  i knjiženje odobrenja, pošto ona imaju status računa, ali mogu poprimiti i status uplate (njima se zatvaraju drugi računi).

Platko

Ne obračunava poreze

Prije unosa plaće potrebno je unijeti porezne razrede. Datum upisa poreznih razreda mora biti stariji od datuma obračuna. Kod samog upisa program će ponuditi stope i osnovice poreza koji su vrijedili u trenutku izrade programa, provjerite da se u međuvremenu nisu promijenile.

Na isplatnim listama nisu obračunati doprinosi

Kod upisa radnika potrebno je za svakog pojedinačno upisati doprinose iz i na plaću. Savjet: ako imate više radnika upišite šablonu doprinosa, te nećete morati za svakog radnika upisivati svih 4 ili 5 doprinosa, nego ćete pozvati šablonu gdje su pobrojani ti doprinosi.

Kasirko - trgo

Kako se obračunava kalo?

Prije izrade zapisnika o kalu potrebno je u šifrantu artikala za željene artikle upisati postotak kala te staviti kvačicu «Komadno» ukoliko se radi o robi koja se prodaje kao «cijeli komad» (količina bez decimala). Zapisnik se u pravilu radi kad su svi dokumenti obrađeni i napravljeno je razduženje prometa. Budući je ovaj zapisnik vezan uz prodaju robe bitno je da se upiše ispravan period za obračun i da se periodi ne preklapaju.

Da li inventurne liste pokazuju sve artikle ( i one sa stanjem nula)?

Inventurna lista  prikazuju sve artikle bez obzira na stanje.

Koji je postupak rađenja inventure?

Najprije se ispiše inventurna lista i po njoj se napravi inventura u prodavaonici. Nakon napravljene inventure tj. utvrđivanja stanja robe u prodavaonici radi se zapisnik o inventuri. U zapisniku se evidentira stanje o viškovima odnosno manjkovima ako ih ima. Nakon obrade zapisnika dobiva se usklađeno stanje koje se prenosi u novu godinu, tj. otvara se nova godina (Administriranje mušterija-->Otvaranje nove godine). Prije unosa zapisnika o inventurnim razlikama preporučamo napraviti arhiviranje podataka.

Kasirko - ugo

Zašto se kod ugostiteljske primke ne može definirati maloprodajna cijena?

Ugostiteljsko skladište se vodi po nabavnim cijenama i na primci se ne vrši kalkuliranje maloprodajne cijene već se ona upisuje direktno u šifrantu artikala. U ugostiteljstvu i nije toliko česta promjena maloprodajnih cijena pa bi izračunavanje i eventualna promjena na samoj primci stvorila nepotrebnu zbrku.

Po čemu se u ugostiteljskom Kasirku razlikuju artikli-normativi od ostalih artikala?

Artikli koji su normativi sastoje se od određenog broja sastojaka (jednog ili više). Sastojci (sirovine) su artikli koji se mogu prodavati u izvornom obliku ili su u sastavu nekog drugog artikla (normativa). Sastojci koji se koriste u normativima moraju imati mjeru 1.000.

Da li se za artikle koji su  normativi vode zalihe?

Normativi nemaju zalihe, zaliha se vodi za sastojke (sirovine) od kojih se sastoji normativ.

Mogu li se artikli koji su prodavani kao «obični» artikli pretvoriti kasnije u normativ?

Ne. Potrebno je kreirati novu šifru tj. novi artikl i za njega definirati sastojke.

Da li se može od skupine sastojaka (sirovina) napraviti normativ koji bi se koristio u sastavu drugog artikla-normativa?

Ne. Normativ ne može biti u sastavu drugog normativa. Ako se često ponavljaju sastojci koji su identični u više normativa (npr. sastojci poput brašna, soli, ulja... za normativ Pizza...) možete kreirati jedan normativ sa svim sastojcima i zatim klikom na šifru tog normativa i pritiskom kombinacije tipki Ctrl+Insert ponoviti upis podataka sa tog normativa. Nakon dodjeljivanja nove šifre, naziva  i cijene potrebno je još kliknuti mišem na «Kopiranje stavaka» da bi se prekopirali i svi sastojci sa prethodnog normativa. Sastojke još po potrebi prilagodite novoformiranom normativu. 

Paletko

Zašto na računu ne fakturira robu?

Za artikle se mora najprije napraviti otpremnica koja će razdužiti skladište i na temelju te otpremnice je moguće izraditi račun. Budući da usluge nisu vezane uz zalihe za njih ne postoje ta ograničenja.
Ako želite račun za označene otpremnice (jednu ili više) prvo otpremnice označite sa F6 (kao što i piše u uputama).

Na kojim dokumentima se ispisuje logo?

Logo se ispisuje na servisno-montažnim nalozima, ponudama, otpremnicama i veleprodajnim računima. Na svim ostalim dokumentima, osim maloprodajnih računa,  ispisuje se zaglavlje definirano u «Mušterija/Vlasnik»-«Osnovni podaci» (Header1, Header2, Header3). Zaglavlje maloprodajnih računa se definira u kartici «Mušterija/Vlasnik»à»Maloprodaja». Ukoliko nije učitana slika za logo, a nije definiran niti «Tekst za logo» u kartici «Mušterija/Vlasnik»-»Logo» tada se na ponudama, otpremnicama i računima ispisuje tekst iz «Osnovnih podataka». Prioritet ispisa ide upravo tim redom (Logo, Tekst za logo, Header1, Header2, Header3 iz Osnovnih podataka ako nije ništa od prethodnog upisano). U slici Loga trebao bi se nalaziti i matični broj firme te po želji i žiro račun. Ukoliko nema tih podataka u slici Loga može se uključiti marker «Osnovni podaci na ispisu» koji će te podatke izvući iz kartice «Osnovni podaci», ali u tom slučaju na ispisu ponuda/otpremnica/računa pojaviti će se i podaci upisani u Header1, Header2 i Header3.
Ako upisujete text za logo u kartici Logo tada obavezno morate unijeti i Širinu i Visinu izraženu u pixelima. Okvirne vrijednosti mogu biti: Širina = 700, Visina = 200, a zatim ih smanjujte ili povečavajte prema potrebi.

Ako se iz Paletka prenose izlazni računi u Finko da li komitenti u Finku i Paletku moraju biti upisani istim redoslijedom?

Nije bitan redoslijed  premda je preporučljivo da se svi komitenti upisuju u Paletku i onda prenašaju u Finko. Prenašanjem izlaznih računa iz Paletka u Finko vrši se usklađivanje svih komitenata koji su upisani u Paletku. Ključni podaci su: matični broj i naziv komitenta. Potrebno je obratiti pažnju kod šifriranja komitenata i na oznaku R1 ili R2 te na Tip komitenta jer u Finku ove oznake predstavljaju ključne parametre u određenim izvještajima. Također nemojte zaboraviti upisati i poštanski broj kod šifriranja komitenata.

Može li se napraviti ponuda ako nema robe na zalihi i čemu služi rezervacija?

Ponuda se može uvijek napraviti bez obzira na zalihu, ali rezervirati se mogu naravno samo oni artikli kojih ima dovoljno na zalihi. Rezervacija služi za obilježavanje određene količine robe koju tada više nije moguće izdati sa nekim drugim dokumentom osim onim koji ju je rezervirao. Ukoliko se odustane od rezervacije po određenoj ponudi potrebno je tu stavku obrisati sa ponude i roba će se «odrezervirati» tj. vratiti na skladište. Obrada ponude vrši automatsko formiranje otpremnice koja uvijek rezervira bez obzira da li je rezervacija na ponudi bila uključena ili isključena.  

 

 

Mišljenje korisnika

U dosadašnjem radu s programima Tehno smo više nego zadovoljni kao i sa cjelokupnom suradnjom. Preporuka i drugima.
Dalibor Petrušić, direktor, Connexus inženjering d.o.o. - Viškovo
 

Vijesti

02.03.2016
Neprofitne udruge! Uz ponudu za poduzeća, obrte te knjigovodstvene servise sada smo dopunili i ponudu za neprofitne udruge. Kontaktirajte nas za detaljne informacije.

28.09.2015
Devizno poslovanje, e-obrasci, cloud tehnologija! I puno drugih naprednih mogućnosti u našoj ponudi. Provjerite, dajemo besplatnu podršku kod upoznavanja sa našim programima i ponudom pratećih usluga.

30.09.2014
Nagradna anketa! Popunite za specijalne popuste te za dodatnih 10% popusta (na cijene iznad 1000 kn) ako koristite još neke naše usluge naših partnera, ekopen.hr i signon.hr. Razmotriti ćemo i ponude za kompenzacije

11.03.2013
Fiskalizacija i CLOUD! Uspješno uvodimo fiskalizaciju našim ugostiteljima i trgovcima. Imamo i zanimljiva cloud rješenja (pristup sa jeftinih linux računala i sl.).